GUEST

 



Fitxa Artistica
 
Concepte i direcció:Rosa Muñoz
Creadors -intèrprets: Soren Evinson, Roberto Romero, Lara Salvador
Dramatúrgia: Soren Evinson
Composició música original: Soren Evinson
Vestuari: BULBO
Escenografia: Carles Estrany
Video: Jordi Arqué
Il.luminació: llorenç Parra
Management i gestió: Mónica Pérez

GUEST és un concert-performance amb cançons originals composades e interpretades  en directe per en Soren Evinson. De fet l’espectacle és una col.laboració entre tots dos artistes, Rosa Muñoz i Soren Evinson.
 

 GUEST planteja un treball amb una sèrie d’artistes convidats, no tots
artistes escènics  .

Aquests artistes son el Soren Evinson, performer i músic, la Lara Salvador, actriu i cantant, i el Roberto Romero,videoartista i ballarí.

GUEST  proposa construir estructures a partir de certs estímuls.  Les diferents ofrenes-escenes de cada convidat se succeeixen en habitacles delimitats per un dibuix de líneas geométriques a terra en color vermell, semblant a l’espai dissenyat a la pel.lícula Dogville de Lars Von Trier. Cada óval dibuixat a terra és la tomba de cada un dels intèrprets. La mort està present, treballem sobre els convidats a acomiadar-se d’un moribund, sobre l’espera , sobre la por, sobre l’intercanvi o confusió dels diferents rols entre els que no han mort encara i  l’amic malalt que ja se’n va.
 Treballar des de la idea del “convidat”, quines relacions

s'estableixen entre ells?.Un convidat és un ésser  al qui se li ofereix una ambigua cortesía. Existeixen diferents tipus de concepte sobre el terma “convidat”. A mi m’interessa mostrar aquest punt entremig ,indeterminat, inquietant e hipnòtic, sense comunicació, en el que mai existeixen uns sentiments o unes emocions intenses,palpables, precissament per estar situat en aquest limbo o aletargament  que proporciona el rol d’ésser  un convidat:

 La única convidada real e important e inaludible és la mort.

 

  El amigo enfermo, cuando venía alguien a visitarle seguía un protocolo que fue perfeccionando a lo largo de las cuatrocientas visitas. Cuando el visitante asomaba la cabeza por el pasillo, decía su nombre y en su voz se transpiraba una ilusión incontenible. Cuando el visitante se acercaba al sillón donde acostumbraba a estar sentado, hacía el gesto de levantarse, pero se quedaba a medio camino, interrumpida la acción por un enorme y delicado abrazo delimitado por unos cuantos huesos envueltos en una piel fina como el papel de fumar.

 
En esta función, el amigo enfermo se había convertido en un espectador de espectadores. El público de su adiós, expectante por su desaparición, desfilaba ante sus ojos durante un tiempo. Este fenómeno se repetía a lo largo de los dias unas cuantas veces al dia, pero el tiempo que había entre el saludo y la despedida nunca pasaba de la hora. En esta hora, él los seguía con la mirada hasta que volvían a desaparecer por el umbral de la puerta.

 
En este último tramo de su vida, al amigo enfermo lo fue inundando un sentimiemto de añoranza desencadenado por tantas personas que iban y venían entrando y saliendo de su habitación. Por algún oscuro motivo, uno tras otro, hasta llegar a los cuatrocientos visitantes, todos fueron desapareciendo y nunca más los volvió a ver.”

                                                                                Soren Evinson

                                                                                                                   
Coproducció d'Antic Teatre/Adriantic
Amb el suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya
Amb la col.laboració en Residencia de l'Estruch de Sabadell i de l'espai ERRE